conceptes oposats








JUSTIFICACIÓ:

Des del principi vaig tenir clar que els quatre conceptes oposats que representaria eren l’EQUILIBRI – INESTABILITAT, la REGULARITAT – IRREGULARITAT, la PLANA – PROFUNDA i l’ACTIVA – PASSIVA, ja que volia que les parelles fossin el més diferent possible les unes de les altres.

Per representar cada concepte he intentat trobar un disseny amb el qual puguem identificar cada parella d’oposats sense la necessitat del nom d’aquests a sota (encara que hi és). I per aconseguir-ho, he utilitzat el mínim d’elements possibles; he buscat la simplicitat per assegurar que el missatge fos el més entenedor possible.

Pel que fa als conceptes EQUILIBRI – INESTABILITAT, he fet servir quatre figures geomètriques i he jugat amb la distribució del pes visual, l’eix de simetria, les diagonals i la distribució per aconseguir que els “mateixos” elements representessin dos conceptes oposats. A més a més, he utilitzat els colors contraris verd i vermell, per emfatitzar la intenció.

Quant a REGULARITAT – IRREGULARITAT, he partit del quadrat com a figura geomètrica i he representat aquests conceptes oposats mitjançant la distribució i la diversitat de mides. Amb aquests conceptes també he utilitzat colors contraris, en aquest cas el blau i el taronja.

Amb la PLANA – PROFUNDA, he partit de dos elements geomètrics i els he utilitzat de manera que creen els efectes que representen aquests dos conceptes. Els colors que he utilitzat són el blanc, el negre i el gris.

Finalment, els conceptes ACTIVA – PASSIVA els he representat mitjançant el mateix element geomètric, però utilitzant-lo de manera que compositivament representi els dos conceptes oposats. La línia horitzontal dona la sensació d’estabilitat i de no moviment, i per tant la relacionem directament amb la passivitat. En canvi, la línia corba, la circumferència, dóna la sensació de moviment, i per tant les relacionem directament amb l’activitat. Per emfatitzar aquests significats contraris he utilitzat el color lila i el groc.

Pel que fa a la tipografia, he decidit utilitzar la mateixa pels vuit conceptes dissenyats; una tipografia de pal sec i en color blanc, ja que la de pal sec és la més clara i entenedora, i pel conjunt el blanc era el color més harmoniós.