JUSTIFICACIÓ:
Des del principi vaig
tenir clar que els quatre conceptes oposats que representaria eren l’EQUILIBRI
– INESTABILITAT, la REGULARITAT – IRREGULARITAT, la PLANA – PROFUNDA i l’ACTIVA
– PASSIVA, ja que volia que les parelles fossin el més diferent possible les
unes de les altres.
Per representar cada
concepte he intentat trobar un disseny amb el qual puguem identificar cada
parella d’oposats sense la necessitat del nom d’aquests a sota (encara que hi
és). I per aconseguir-ho, he utilitzat el mínim d’elements possibles; he buscat
la simplicitat per assegurar que el missatge fos el més entenedor possible.
Pel que fa als
conceptes EQUILIBRI – INESTABILITAT,
he fet servir quatre figures geomètriques i he jugat amb la distribució del pes
visual, l’eix de simetria, les diagonals i la distribució per aconseguir que
els “mateixos” elements representessin dos conceptes oposats. A més a més, he
utilitzat els colors contraris verd i vermell, per emfatitzar la intenció.
Quant a REGULARITAT – IRREGULARITAT, he partit
del quadrat com a figura geomètrica i he representat aquests conceptes oposats mitjançant
la distribució i la diversitat de mides. Amb aquests conceptes també he utilitzat
colors contraris, en aquest cas el blau i el taronja.
Amb la PLANA – PROFUNDA, he partit de dos
elements geomètrics i els he utilitzat de manera que creen els efectes que
representen aquests dos conceptes. Els colors que he utilitzat són el blanc, el
negre i el gris.
Finalment, els
conceptes ACTIVA – PASSIVA els he
representat mitjançant el mateix element geomètric, però utilitzant-lo de
manera que compositivament representi els dos conceptes oposats. La línia
horitzontal dona la sensació d’estabilitat i de no moviment, i per tant la
relacionem directament amb la passivitat. En canvi, la línia corba, la
circumferència, dóna la sensació de moviment, i per tant les relacionem
directament amb l’activitat. Per emfatitzar aquests significats contraris he utilitzat
el color lila i el groc.
Pel que fa a la
tipografia, he decidit utilitzar la mateixa pels vuit conceptes dissenyats; una
tipografia de pal sec i en color blanc, ja que la de pal sec és la més clara i
entenedora, i pel conjunt el blanc era el color més harmoniós.